Placki z bakłażana

Placki z bakłażana robi się bardzo prosto a do tego są bardzo zdrowe. Bakłażan ma właściwości antyrakowe.

bakłazan

 

Składniki: na 2 porcje
– 2 średnie bakłażany
– 1 lub 2 jajka
– sezam do posypania
– tarty ser (ilość wg uznania)
– 1/3 szklanki mąki ryżowej
– sól i pieprze do smaku

Przygotowanie:

Kroimy bakłażany wzdłuż ich długości. Posypujemy solą by wydobyć z nich gorzki smak. Odstawiamy na 10-15 minut. Po 15 minutach opłukujemy. Sezam mieszamy z mąką ryżową i tartym serem. Rozbijamy jako, roztrzepujemy. Pokrojone kawałki bakłażana obtaczamy w jajku a następnie obtaczamy w sezamie, mące i tartym serze.

Rozgrzewamy piekarnik do 200 stopni. Przygotowane bakłażany kładziemy na blaszce wyłożonej papierem do pieczenia.

Pieczemy 10 minut z każdej strony.

Smacznego!

baklazan przygotowanie

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *