Gluten-free oszczędny lunch

Kiedy po raz kolejny zdaję sobie sprawę ile jedzenia marnuje się w  lodówce zaczynam kombinować jak planować zakupy i menu na każdy dzień tygodnia. Czasem wystarczy tylko zastanowić się co zostało nam z poprzedniego dnia i dodając kilka nowych produktów przerobić na pyszny obiad.

 

oszczedny lunch

Składniki: na 2 porcje

– 1 cukinia
– 1 szklanka ryżu
– 2 szklanki wody
– 3 ząbki czosnku
– resztki z puree ziemniaczanego z dnia poprzedniego
– 1 jajko
– 1 łyżka mąki z amarantusa
– garść tartego sera
– masło, olej
– sól, pieprz, papryka ostra do smaku

Przygotowanie:

Ryż:

Do garnka ustawionego na średnim ogniu dodajemy 1 łyżkę masła. Czekamy chwilę aż się roztopi. Drobno siekamy 2 ząbki czosnku. Smażymy w garnku przez 1 minutę. Dodajemy 1 szklankę ryżu i mieszamy przez chwilę tak aby ryż się natłuścił. Zalewamy 2 szklankami wody. Gotujemy na słabym ogniu przez 10 minut. Jeśli  ryż zacznie przywierać do dna a nie jest jeszcze ugotowany trzeba dodać trochę wody.

Sos:

Kroimy 2 ząbki czosnku. Smażymy je na patelni w małej ilości tłuszczu (masła, oleju). Następnie dodajemy pół dużego opakowania śmietany 18%. Mieszamy. Dodajemy tarty żółty ser wg uznania. Sól, pieprz do smaku.

Cukinia:

Kroimy cukinię w talarki średniej grubości. Na oddzielnym talerzu wylewamy trochę oliwy z oliwek. Dodajemy do niej sól, pieprz, ostrą paprykę. Talarki pozostawiamy w oliwie przez 10 minut. Po tym czasie smażymy na patelni nie dodając już do niej ani masła, ani oleju, ani oliwy.

Kotleciki ziemniaczane:

Do resztek pure ziemniaczanego dodajemy 1 jajko, garść tartego sera, 1 łyżkę mąki z amarantusa, sól i pieprz do smaku. Wszystko mieszamy do uzyskania gładkiej masy. Tworzymy małe kotleciki. Smażymy je na patelni do zarumienienia.

Smacznego!

 

 

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *