Białe szparagi i sos holenderski

Uwielbiam drobne przekąski, małe kanapeczki z różnego typu pastami, sosami, dodatkami. Są idealne na śniadania i  kolacje.

kanapeczki 2

Składniki: na 4 porcje

– 2 łyżki octu z białego wina
– 3 żółtka
– 22 dag masła
– sól
– bezglutenowy chleb Balviten
– masło do pieczywa
– 2 pęczki ugotowanych szparagów białych lub zielonych
– 2 jajka na twardo

 

Przygotowanie:

W małym garnuszku zagotowujemy ocet z łyżką wody i redukujemy, aż zostanie łyżka płynu. Studzimy. Żółtka roztrzepujemy z 2 łyżkami wody w metalowej misce. Stawiamy ją na parze i mikserem lub trzepaczką zaczynamy ubijać. Nie przerywając, dodajemy pokrojone w kostkę masło, kawałek po kawałku wkręcając je w jajka. Na koniec dodajemy sól i zredukowany ocet. Bezglutenowe pieczywo tostowe opiekamy w tosterze smarujemy masłem, kładziemy na nim pocięte szparagi, zalewany je sosem. Posypujemy posiekanym jajkiem. Jemy natychmiast po zrobieniu.

 

Smacznego!

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *