Bezglutenowy tabuleh z quinoi

Tabuleh to rodzaj arabskiej sałatki warzywnej składającej się z pomidorów i kuskusu z dodatkiem cebuli, czosnku, ogórka i czerwonej papryki. Ponieważ kuskus jest produktem zakazanym dla wszystkich będących na diecie bezglutenowej, zastąpiłam go jednym z najzdrowszych zbóż – quinoą, zwaną inaczej komosą ryżową. Quinoa zawiera więcej wapnia niż mleko oraz więcej tłuszczów niż którekolwiek ze zbóż. Stanowi bardzo dobre źródło żelaza, fosforu, witaminy E i witamin z grupy B.

tabuleh

Składniki: na 4 porcje

– 2 szklanki komosy ryżowej (quinoa)
– sok z 2 wyciśniętych cytryn
– 4 łyżki oliwy z oliwek extra virgin
– 2 łyżeczki soli
– 1 szklanka pokrojonego w drobną kostkę ogórka
– 1 szklanka pokrojonego w drobną kostkę pomidora
– 2 ząbki czosnku
– pół szklanki pokrojonej pietruszki
– 1/3 szklanki pokrojonej mięty
– 1/3 szklanki pokrojonej zielonej cebulki

 

Przygotowanie:

Gotujemy quinoę w osolonej wodzie (na jedną porcję quinoi – 3 porcje wody). Gdy woda zacznie wrzeć wstawiamy quinoę i zmniejszamy ogień do minimum. Gotujemy przez 15 minut. Po ugotowaniu zostawiamy do wystygnięcia. Zanim zmieszamy ją z pozostałymi składnikami mieszamy oliwę z solą, sokiem z cytryny, czosnkiem, pomidorem, ogórkiem, cebulką i wszystkimi potrzebnymi przyprawami. Następnie dodajemy quinoę. Wszystko razem mieszamy.

 

Smacznego!

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *